Och Nej, jag ljuger inte

Zappade runt kanalerna för nån timme sen och såg att Titanic gick på Canal+. Jag som velat se den ganska länge men inte känt att jag skulle klara av det bestämde mig för att en gång för alla titta. Jag har inte sett den sen 8an hemma hos en barndomskompis, så det var ju på tiden. Innan dess hade jag ALDRIG sett klart Titanic utan alltid stoppat eller spolat över när skeppet sjunker. När jag såg hela för första gången grinade jag i sträck från då man vet att något är på gång, till långt in på eftertexterna.

Innan jag berättar hur det gick så ska jag berätta en sak om mig själv och sorliga saker. JAG KLARAR INTE AV DET! Jag har varit förbjuden att se Extreme Home Makeover och massa andra program och filmer pågrund av att jag blir så förtvivlad. Mamma har tillochmed sagt att det inte är som om jag tycker synd om personerna på TVn eller som om jag allmänt mår dåligt över det. Nej, hon har sagt att jag faktiskt beter mig, efter att ha sett en sådan sak som om någon närstående till mig har dött! Ja, så extremt blir det ibland för mig. Många säger att dom grinar till allting och jag gör verkligen inte det (Inte som Anna som t.ex fällde en tår till merci-reklamen) men när det väl tar på mig är det inte vackert.

Tillbaka till filmen.

Ja, såhär låg jag i vardagsrummet och kände att känslan över att jag snart kommer börja må dåligt kom. För att få bort den lite så pratar jag med Mamma och Maja litegranna över hur jag brukar grina och så för att få mig själv att inse att jag inte behöver känna sådan sorg över en film.. Men snart så fick jag en klump i halsen och mamma sa direkt att jag inte borde se klart filmen eftersom vi alla vet hur jag kommer att blir. Det gick så långt att Maja fick komma in och stänga av TV för att jag inte ska få se filmen. Två gånger. Sen ställde hon sig iför med utsträckta armar och stängde av den igen. Såklart när hon gått så zappade jag på kanalen och såg just scenerna när männen som skyvlar kol nere i båter skyndar sigg genom betongs grejjerna (Ni kanske vet vad jag menar). Och eftersom jag alltid får en sån enorm klaustrofobi känsla över det så zappade jag till Heroes istället..

Så det blev igen hela Titanic för mig iallafall. Vet inte om jag någonsin kommer att få se den igen (jag kommer ALDRIG se den själv, och ingen i min familj kommer låta mig se den)... Men jag får göra ett nytt försök när jag tuffat till mig lite kanske.. Som om det kommer att funka.


Förbjuden för folk under 11år (Och Moa)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0