Längesen man gjorde något sånt här!

Som läsare är jag: Oemottaglig. När jag har näsan min i en bok kommer ni förmodligen inte att kunna ta kontakt med mig förräns boken är klarläst (Kanske om det brinner eller nått. Vill ju inte att böckerna mina ska brinna upp liksom!). Vänner och Familj säger att jag läser extremt snabbt, vilket nog är sant i och med att jag kan läsa en tjock bok på engelska inom ett dygn. För mig känns det inte snabbt dock. Bara normalt.

Som bloggare är jag: Ganska tråkig. Blir inte speciellt privat i det jag skriver att jag gör. Utöver bra musik, film, böcker osv, så blir det mest "Idag gjorde jag det. Igår gjorde si och imorgon gör jag så!"

Senast lästa bok: Southern Vampire mystery 10 - Dead in the family (True blood böckerna). Kunde inte vänta med att beställa hem den, så jag läste den genom internett!

Senast påbörjade bok: Jag började och avslutade ovanstående bok igår. Har inte börjat på någon ny. Så jag skriver väl mangan Power som jag började läsa om idag!

Senast köpta bok/böcker: Jag kommer inte riktigt ihåg eftersom jag tillskillnad från förra året, inte har köpt någon bok hittils detta år (Tror jag..). Om jag kommer ihåg rätt dock, tror jag det är Beastly av Alex Finn.

Favoritdeckarförfattare: Dan brown

Jag läser allt av:
Katarina von Bredow (wow, va?)

Genre jag läser helst: Fantasy och Romantik funkar ALLTID för mig! Helst böcker med båda inslagen.

Jag läser helst inte (genre/författare): Biografer. Speciellt sådanna om folk som gått igenom något extremt. Har läst Pojken som kallades Det-böckena och Bakom stängda dörrar och vissa meningar sitter fortfarande fast i huvudet. Det är inte att de är dåliga, men sedan några år tillbaka avstår jag från liknande böcker!

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Brukar inte går runt bland fackböckerna. Men isådannafall skulle väl det vara om något som intresserar mig för tillfället. Film är alltid ett roligt ämne!

Förutom svenska läser jag gärna: Orginalspråket är alltid att föredra. Dock om en bok är skriven på något annat språk än Engelska eller Svenska spelar det inte någon speciell roll sålänge jag får tag i den! Men med engelska böcker föredrar jag ALLTID orginalspråket och läser den endast på svenska om jag inte har engelska tillgänglig!

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Jag har läst alla böcker jag vill för tillfället. Väntar på nästa The Mortal Instuments bok som kommer nästa år. Annars håller jag på att gå igenom Nicholas Sparks och Dan Brown böcker nu!

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: City Of Fallen Angels av Cassandra Clarke (Kommer ut 2011)

Favoritbok: Harry Potter böckerna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0