Japansk Musik

Som de flesta vet har jag älskat japansk musik ganska så länge nu (Shiet! närmare 10 ffs!). Iallafall har jag suttit och lyssnat på några låtar som var av mina absoluta favoriter.
I början lyssnade jag mest på visual-kei. Skum Japansk musik.
Här har vi några favoriter:

Malize Mizer: Beast of blood
När jag gick i femman-sexan gjorde jag en jättefin "graffitti"-bild där jag skrev "East blood" för jag trodde de sjöng så i låten. Jag får fortfarande höra en massa om det. Till mitt försvar så sjunger inte japaner den bästa engelskan.
-
Dir en Grey: Child Prey
Detta var min absoluta favoritlåt. Love it!

Efter ett bra tag av Visual Kei, bytte det rikting ganska drastiskt. Denna gång blev det i form av japansk tjej-söt-pop som riktade in sig till en yngre generation och sjöng om alfabetet och liknande..

Mini Moni: Mini Moni Telephone

Senare tog vi oss vidare till Pojkband som inte ens hade debuterat. Så vi fick, varje fredag ladda ner ett program där de uppträdda i konstiga kläder, med fula danser, några få låtar. Detta var inte förrns denna period som jag verkligen vart BESATT i japan.
-
Kattun- Original Blue (Jag lovar, de brukade inte springa runt i normala kläder)
Han i rosa t-shirt med det gröna motivet var även min första japanska kändis-crush.
Jag var övertygad att jag älskade honom!
-
NewS- Teppen (Det är två av dom här jag träffat! *stolt* jag kommer aldrig sluta skyta!)
-
Kanjani8- Naniwa iroha bushi
Dom här mixtrade pop med tradiotionell japansk musik i kansai-dialekt (Tror jag dom sjunger i)
Dessa pojkband höll vi tag i tills vi hittade Koreanska pojkband vilka faktiskt är bättre dansare, sångare och bättre klädda. Nu visade jag inte hur de gick klädda på dessa program för jag hittade ingen video. Men vackert, det var det inte!
Såklart var detta inte allt jag lyssnade på, så jag lägger in några till favoriter:
-
Miyavi: Ashita Genki Ni Naare
-
Gackt: Vanilla
-
Mika Nakashima: Glamourus Sky
-
Remioromen: 9gatsu 3ka
Så nu ska jag gå och lägga mig! Detta är inte alls alla mina favoriter, men jag orkar inte leta mer. Känner dock på mig att jag kommer ligga där i sängen och komma på låt efter låt som jag skulle ha lagt in..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0