Bok-dilemma

Sitter och funder på vilken bok jag köpa och ta med mig på Söndag. Ärligt skulle jag behöva mer än en bok eftersom vi kommer att spendera ett antal timmar i tåg och flyg! Om vi är smart så kan ju alla vi köpa en varsin bok som sen kan rotera runt (Vilken idé!)

Dilemmat är då vilken bok jag ska ha med mig som sagt. Funderar mellan dessa två:


             

Senaste från Katarina von Bredow eller Karriär och kökbesvär av Sophie Kinsella

Katarina  von Bredow skriver sjukt bra böcker, ofta med en jobbit tvist. Jag får ont i magen men kan inta sluta läsa dom och hon brukar inte försköna karaktärer.. till skillnad från Sophie Kinsella vars karaktärer är sådär roligt överdrivna. Där Bredow är alvarligt är Kinsella rolig och sarkastisk. Nu när jag tänker efter blir det nog Kinsella för Katarina von Bredow böcker har jag ofta svårt att släppa och sluta tänka på, och visst kan det hända med SK också men hennes böcker blir man endast glad över. Och jag vill ju vara glad på resan liksom.. hmm, svårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0