näsblod, nu får det vara nog!

Nu är det den tedje gången på mindre än en vecka jag blöder näsblod. Andra gången idag (blödde när jag vaknade också) jag brukar blöda näsblod relativt regelbundet (Nån gång varranan månad eller så), men såhär ofta har det aldrig hänt. Därför gick jag in och läste på vilka av andledningarna kan vara till att detta händer.

  • Som en följd av att man petat för mycket i näsan.
  • Vid slag mot näsan eller skador mot nässlemhinnan.
  • Vid förkylning eller influensa.
  • Vid torra slemhinnor i näsan som en följd av torr inomhusluft.
  • Vid högt blodtryck och åderförkalkning.
  • Vid vissa typer av mediciner: blodförtunnande, acetylsalicylsyra.
  • Om man utsätts för kemikalier som irriterar slemhinnan.

Hur roligt som helst det skulle ha varit pågrund av att jag petade för mycket i näsan så tror jag det beror på att jag är förskyld (har också varit EXTREMT snorig de senaste dagarna)

Nu ska jag byta lakan och örngott som gått från fint vita till rödfläckiga.

Ahnyoung~


Kommentarer
Postat av: maja

Du petar helt enkelt dig för mycket i näsan.

2010-03-02 @ 23:11:49
URL: http://heenim.blogg.se/
Postat av: Moa

Det där KANSKE skulle vara roligt om jag inte redam kommenterat den raden..

2010-03-03 @ 12:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0