Moa Kohtala the FAIL in the pulkabacken

Jag är ett superfail i pulkabacken.

1: När vi kom till Brännbacken var några familjer redan där. Jag gick coolt och sansat men lyckades stampa lite utanför spåret och benet åkte ner i sjupsnön och jag föll framåt som en annan loser.

2: Skulle låna Hermans pulka. Så där åker jag inte från speciellt långt upp i slowmotion. Håller mig så hårt som möjligt om sidorna och känner att pulkan glider saktare och saktare för att förmodligen stanna. Åkte upp i ett litet gupp med vänstra sidan av "fordonet" och välter över i slowmotion framför en häpande puplik.

3: Åker tefat från en annan "Bana" av backen för att visa Herman att man kunde åka där om man inte vill hoppa i guppen. Tefatet for iväg med mig som ett spjut och snart åker jag baklänges. Snart fastnar tefatet i snön och jag gör en inte så graciös bakotvolt. Gör fortfarande ont i nacken.

4: Herman har gjort ett fint kort spår som han vill att jag ska testa åka tefatet i. Efter att ha sett pojkarna springa och hoppa på tefatena med knäna tänkte jag vara cool och testade. Började springa och kastade mig ner med tefatet i högsta hugg. Tefatet fastnar i snön och jag flyger iväg utan det. Ansiktet i snön och röven pekandes mot himlen.

5: Hade byggt en fin snömur när Mamma, jag och Maja hade snöbollskrig. Hela tiden hade jag ägnat åt att bygga medan Maja och Mamma terroriserade mig med snö. När jag väl var klar bestämde jag mig för att jag hade fått nog så jag tog snö i ena handen och andvände tefatet som en sköld. Jag föreställde mig hoppa upp bakom muren, rusa mot Maja och övervinna snöbollskriget (Ni vet som i filmer när hjältarna ligger i bakhåll och väntar på fienden). Kände mig att denna scen jag skulle ställa till mig skulle kunna vara en scen direkt tagen ur något från Arthur-legenden. Jag tog sats och skrek som en annan huligan och sprintade mot Maja. Dock så tänkte jag inte på att jag byggt min mur bland djupsnön och voila så låg jag med ansiktet ner, bena fast i snön och Mamma och Maja skrattandes åt min skam. Det var så sjukt roligt att ni inte kan fatta.

Nu har vi ätit kinamat och väntar på efterätt. Har även spelat roliga x-box spel som Daniel och Alex tog med sig. Varav en är där man ska spela in en "film" så SJUKT KUL! Jag, Daniel, Anna och Maja gjorde en där jag "spelade" ett vittne och dom spelade tre bakrånae. Ett film-quiz spelade vi också. Otroligt svårt men sjukt roligt när man väl kan svaren. Och nu sitter vi och spelar ett spel där man är en sagofigur (Snövit, nakna kejsaren, Jack och bönstjälken osv.) och går runt och hugger ihjäl bönder med pinnar, yxor, sågar eller lollipopsticks. Man kan även glida runt och leka konståkare i blodet som spills.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0