OMG! Äntligen!

När jag var mindre så tog min Farbror med mig och min kusin på bio. Filmen vi såg var jättebra, tecknad och handlade om en blind man som skulle på någon resa. Det är typ det jag kommer ihåg. Den var varken Don Bluth eller Disney, så filmen var inte riktigt från "mina" kretsar.

I år, ja, ÅR har jag med jämna mellanrum tänk tillbaka på denna film och på vad fan den heter och handlade om. Allt jag visste om var att huvudpersonen var blind och det va någon jätte med (kan ha fel, det var ju trots att ganska många år sen) och jag har letat på internett men inte hittat något.

Jag har verkligen velat sett den hära filmen alltså, ni fattar inte. Att inte komma på vad den heter är ju extremt frustrerande och man kan inte göra någonting för man inte kommer ihåg (Jag tror att många håller med mig och känner igen sig) och att sedan minnas att den va jättebra är ju ännu jobbigare.

Iallafall satt jag och titta på Disney klipp på youtube när jag klickar in på en random video. Och gissa vad? Jo, ni gissade rätt; JAG HITTADE FILMEN!

Här har jag gått sen jag var (8-9 kanske?) och tänkt på denna film (nej, inte konstant såklart, men den har funnits i bakhuvudet) och äntligen hittar jag den. SÅ HIMLA SKÖNT!

Quest For Camelot heter den iallafall.
Och gissa nu om jag ska sätta mig ner och se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0