Memoirs of a teenage amnesiac

Okej, jag vet är jag är superseg på att uppdatera. Och när jag väl gör det så är det alltid om film, böcker, skådespelare eller (inte så ofta nu för tiden) asien. Iallafall så innerhåller detta inlägg med allt av överstående.

Idag läste hörde jag klart en bok av Gabrielle Zevin:  Memoirs Of A Teenage Amnesiac heter den (Hint; titeln). Iallafall var den bra och väldigt läs hördvärd.

Det handlar om en adopterad tjej vid namn Naomi som en dag faller ner för en trappa och förlorar alla sina minnen från fyra år tillbaks. Utan att minnas hennes föräldrar skilsmässa, hennes lillasyster, hennes pojkvän eller bästa kompis ger hon sig ut i livet igen och försöker hitta den person hon var innan olyckan. Men hon vet inte om hon gillar det hon finner.

Iallafall så utspela sig boken i USA (NY) och de flesta av karaktärerna är amerikaner.

Dock ska filmversionen (vars manus är skrivet av författaren) utspelas i Japan (vad jag tror eller någon slags internationell skola?) och flera av karakärerna har ändrats till Japaner.

Ofta skulle detta irritera mig, men HALLÅ?! Japan? Inte illa heller då Tegoshi Yuya (Ja, han jag träffat!) och Matsuyama Kenichi spelar två av de tre killar som är Naomis (Spelad av Horikita Maki) kärleksintressen.

Den tredje killen (Som har kvar originalnamnet från boken, den enda av de tre) spelas av Anton Yelchin (Som jag chrushar en massa på)

Jag har en massa förhoppningar på filmen och efter att ha sett klipp och dylikt kan jag säga att Maki verkligen arbetat på det engelska uttalen. I filmen låter det sjukt bra.





Ahnyoung~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0