Photoshop är som Julafton och Födelsedag tillsammans

När jag lär mig någon nytt i Photoshop blir jag överlycklig. När jag laddar ner fonts och penslar till Photoshop känns det som julafton och födelsedagen kommer samtidigt. Det kanske låter löjligt eller osannolikt att jag blir så glad över något så patetiskt, men eftersom att gillra i PS är bland det absolut BÄSTA jag vet så kan ni nog inte förstå min lycka. Det är samma känsla som när jag hittar och får läsa en bok jag verkligen velat ha (Erika, du måste veta hur det känns)

Nu är jag lite efter alla som redan kan ALLT om PS. Men eftersom jag har jobbat i min egna "trygga bubbla" och inte testat något nytt på väldigt länge så är det inte så konstigt att jag inte kan allting.
-
Iallafall det jag lärt mig idag är hur man "Färglägger" svart-vita bilder (HAHA! Tänker du om du redan kan det "Hur fan visste hon inte det"). Men det är hur roligt som helst att kunna välja alla färger själv.
-
Snyggingen Logan Lerman ser ut såhär efter han fått lite färg
Fixade bilden också, med kontrast, skuggning, utsmetning och ljuseffekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0