Nicholas Sparks

För någon månad sen skrev jag ett inlägg om när jag hade sett The Notebook igen men fortfarnade inte tyckte den var speciellt bra.

Iallafall så gillar jag fortfarande inte The Notebook eller A Walk To Remember speciellt mycket (Filmerna alltså).
Jag typ total dissade Nicholas Sparks för det, kom jag på. Det borde jag ju inte ha gjort då allt han gjort var att skriva böckerna som dessa filmer är baserade på. Alla vet att böcker ALLTID är bättre än filmerna, och ni som inte håller med kan gå och bajsa på er.
Jag gav Nicholas en chans och lånade The Last Song av Erika. Och gissa tre gånger? I LOVE IT! Skitbra bok med kärlek, familj, sorg, Ja, känslor helt enkelt.

Nu ska jag iallafall ge den filmen en bra, stor chans eftersom jag tror att den kommer vara skitbra. Detta är också den enda Nicholas Sparks filmen som han själv har skrivit film-manuset till. Plus att han faktiskt skrev det FÖRE han skrev boken (Ovanligt nog).

Efter jag läst klart The Last Song var det OMÖJLIGT för mig att försöka mig på en annan bok. Så jag stalkade Erika i ungefär en vecka innan jag fick tag i henne.
Nu håller jag på att läsa Dear John. Jag har inte kommit långt (Typ 3 sidor eller nått. shockerande nog med tanke på att vi faktiskt pratar om mig) men vi få se om jag också gillar den eller om The Last Song var en "En gångare" för mig.
Sen ska jag läsa The Lucky One. Också denna av Nicholas Sparks. Den verkar vara asbra! Jag längtar!
Nu ska jag återgå till Familje-middagen. Jag är skithungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0