Uppenberligen är jag ond.

Trots att min mamma fullkomligt håller med mig i det faktum att jag portreterar den klassiska nörden perfekt. (Hon påminde mig om det efter att jag tjutut "JJAJAJAJAJA JAAAAAAAAAA!" när hon förslog att vi skulle se Da Vinci Koden, men det är en annan saga) så är hon övertygad om att jag innerst inne håller en djup ondska begravd.
.
Detta kan verka konstigt, till och med för mig, eftersom jag alltid gått och trott att jag är den snällaste och mest barmhärtiga personen av alla (Okej, så mycket snäll och barmhärtig en tonårstjej kan vara. Vilket jag inte är nå längre eftersom jag fyllt 20.. Det är kanske därför jag helt plötsligt blivig ond enligt Mamma.)
.
Disskutionen uppkom när jag lite fint och kort nämnde att Silas (Paul Bettany i just då Da Vinci Koden) är min favorit-film-karaktär genom tiderna.
.
Okej, visst. Det köper man väl lätt. Men saken med mig är just den att jag alltid favoriserar de onda, mest komplexa karaktärerna i filmer och böcker. Mest då pågrund av att de oftast är de mest intressanta.
.
För att ta några exempel:
.
.
Några av mina "onda" favoritkaraktärer. Mina vänner och familj brukar även påpeka lite fint att jag är konstig eftersom jag alltid blir "kär" i de fulaste, mest groteska av karaktärer.. Hmm, jag förstår inte alls vad dom menar liksom.
.
Tillbaka till poängen.
.
Om sanningen ska fram så har jag länge, länge trott att jag, eftersom jag vägrar hata personer och försöker alltid se den bästa i folk vad som än händer (Om jag blir övertygad att en person är rent igenom ond, så som mördare och hemska människor, kan jag känna något väldigt likt hat, men jag går aldrig och säger att jag hatar personer för detas smak, vänner eller sätt att vara)
.
Då har jag tänkt ut, efter att ha funderat på varför jag alltid gillar de onda karaktärerna (som mamma säger: Moa du tänker för mycket) så har jag kommit fram till att jag i och med att jag försöker hata så lite som möjligt och vara så snäll och så godsinnad jag kan vara i vardagslivet, måste få hata snälla personer (helst tjejerna i filmer som får den snygga killen.. Fast jag tror det oftast är avundsjukan som talar i den aspekten) och gilla onda karaktärer för att hålla upp balansen. Fattar ni? Det är iallafall vad jag själv övertygat mig om.
.
När jag försökte nämna detta argument för mor fick jag ett raskt "Nej, jag tror att du är rent igenom ond!"
.
.
Mitt nya jag?
Funderar tillochmed att byta namn till Moa den förskräkliga. Skulle inte det passa tro ni?

Ps. Anledningen att jag har punkter efter varje stick är för att blogg.se vägrar låta mig dela upp styckerna för sig, och alla vet hur jobbigt det är att läsa en lång bloggtext. Så med punkterna blir det lättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0