Mer musik

Som de flesta vet är jag helt galen i instrumental musik.
Nya beroendet består av film-musik.
Så sjukt skönt att ligga och sova till eller ha i bakgrunen när man sover. Eller helt enkelt bara lyssna på. Efter att ha sett Inception fick jag upp ögona (Eller i detta fall örona) för Hans Zimmer som skrivit musik till POTC, Da Vinci Koden och mycket, mycket mer. Några av mina favoriter med honom är iallafall dessa:
Time (Inception)
Hoist the colours (POTC At Worlds End)
Chevaliers de Sangreal (The Davinci Code)

Senare när jag och familjen tittade på Shutter Island, kom jag över denna låt av Max Richter som jag smått förälskade mig i. Hade hört den i en annan film bara några veckor tidigare och den hade fastnat på hjärnan, men jag kunde inte hitta den någonstans. Tur som det var så spelades den i just Shutter Island och då var det bara att söka på Spotify.
On Nature of Daylight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0