Thank you

Tänkte dela med mig min absoluta favoritlåt genom tiderna.




Det finns en otroligt frustrerande historia hur jag kom över denna.

Jag har alltid varit öppet kär i Peter Pan och när jag var 12 och den otecknade versionen skulle komma var jag inte sen ute efter att leta upp allt som hade med filmen att göra.
En kort snutt av Clocks spelades i trailern och jag vart helt galen eftersom när man inte har text på låten så är det svårt att hitta den (hade inte kommit på iden med att goggla 'låten i peterpan trailern'- tekninken än). Jag väntade och hoppades att låten skulle spelas i filmen när jag väl såg den, men ack nej. Inte ens en snutt, så jag fick en tår i ögat och försökte fortsätta med mitt liv.
Iallafall hörde jag låten på en världs-barn-reklam några månader efter och fick tillbaka frustrationen och hoppades att under varje reklam skulle min låt komma. Det va frustrerande.
julafton över ett år senare fick jag en skiva av Mamma och Pappa.
På kvällen satt jag mig ner och skulle lyssna igenom den och gissa om jag vart glad när jag kom till track 12. Jo, där var min efterlängtade låt!! Jag kunde grina av lättnad. Usch och fy, jag skrek och ropade på mamma att jag hade fått världens bästa julklapp.


Såg även Beetlejuice idag, Tim Burton, I LOVE YOU!!!!!

Nu ska jag sova.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0