Mortal instuments

Läste nyss att Mortal Instruments serien ska få en fjärde bok. Dock verkar det som om den kommer vara skriven ur Simons perspektiv. Simon är en karaktär jag inte riktigt bryr mig om (Vill ju läsa mer om Jace och Clary!). Men det kommer bli toppen att ha detta att se fram emot.

Till de ännu bättre nyheterna (vad kan igentligen vara bättre än en fjärde bok.. detta är kanske inte ens bättre, men något jag väntat på så länge). Cassandra Clare (författarinna till böckerna) har sålt filmrättigheterna av böckerna! Jag är sååååå lycklig! Dock så vet man ju inte hur detta kommer utvecka sig eftersom att köpa upp rättigheterna av en bok är ett litet, litet steg i att göra en film. Men Cassandra Clare har själv skrivit att vi kan vara ganska säkra att detta kommer hända.

Det jag mest ser fram emot nästan är vilka som kommer spela alla karaktärer. Jag kommer alltid ha mina egna ansikten (Där alla är snyggingar, förutom typ Hodge som i mina ögon ser precis ut som Jim Broadbent). GUD VAD SPÄNNANDE!  Min dröm är att Paul Bettany har rollen som Valentine (Han är liksom likblond, lång och har det hära läskigt manupulativa snäll/ondhet som Paul visat sig vara suverän på att spela i flera filmer. Som handen i handsken liksom)

Detta var den senaste böken/böckerna av mina favoriter som blivit film/serie (Harry P. Twilight. The southern Vampire, Inkheart osv.) snart kommer jag väl dock läsa något nytt och hoppas ihjäl mig att den blir film också.

Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0