Erikas födelsedagsfirande

Ja, igår vid 12 sjussade pappa ner Mig, Anna, Erika och Raz till Hudik. Hela resan rockade vi loss med Mozart och Beethoven. Visst, bra musik, men ingenting att peppa på inför en utekväll till... Så det resluterade i att de flesta av oss sov under majoriteten av tiden det tog att åka.

När vi väl var framme fick vi vänta på Antonia ett tag
. Pappa var tvungen att vänta med oss, eftersom vi hade tårtor och ting kvar i bilen (Eftersom vi skulle överraska Erika med dom). Iallafall vart det massa tjaffs, panik och hemliga blickar innan vi fick in tårtorna och påsarna utan Erikas vetande.. Men det funkade!

Ungefär lät det när Erika försökte gå in i kylskåpet senare under dagen (Där vi då hade tårtorna)

Erika: *Påpekar någonting meningslöst om hennes x-cider*
Anna: Men Erika, Dina x-cider ligger i kylskåpet *Öppnar kylskåpet.*
Erika: Ja, men får jag se.
Anna: *Panik* Men dom ligger här!
Erika: Men låt mig se *Reser sig från soffan och går mot kylen och Anna*
Anna: NEEEEEJ! *Puttar bort Erika och skyddar kylen med sitt liv*

Misstänktsamt? Jag tror det!

Iallafall, efter vi hade ätit maten vi gjort så skulle vi försöka hitta ett sätt att få Erika ut ur huset medan vi fiaxde iordning. Vi bestämde att Erika skulle följa med Raz och köpa saker på stan. Så här lät det ungefär.

Raz: Erika följer du med mig på Hemköp?
Erika: Neeej, jag orkar inte. Kan inte Anna följa?
Anna&Raz&Jag: *Ger varandra panikblickar*
Anna: Jag följer med om vi tre går tillsammans!
Erika: Jag orkar inte!

Med skuldkänslor fick vi Erika att gå med Raz till slut. Vi sa att Raz skulle uppbehålla henne i en halvtimme. Så, så fort de var ute ur dörren så kastade vi fram tårtorna, kakor, ballonger och Nalle Puh muggarna vi fyndat. Vi var helt galna. Jag och Anna gjorde tårtorna, Natta fixade ballonger och Antonia vispade grädda i 130km/h. När vi nästan var klar lät det så här (Ja, det finns många dialoger om vad som hände!)

Jag: Puh! *Torkar lite svett från pannan* Vi är snart klar, hur mycket tid har vi kvar?
Anna: Det är 25 minuter kvar!

Iallafall var Erika glad och förvånad. Vi åt tårta och hon öppnade presenter. Sen så gjorde vi oss iordning och förfestade några timmar. Vi kom ut vid 00.00 ungefär. Vi hade tur, då Antonia bor ungefär 1 minuts gångväg till krogen, så det tog inte lång tid att komma dit.

Vi dansade och hade roligt hela kvällen.

Gick upp vid 08.00 och tvingade upp tjejerna (Raz, Anna och Erika) då vi skulle ta bussen 08.25. Vi städade lite mer och packade våra saker och gick till busstationen på ungefär 2 minuter, åkte hem, och nu är jag här.

Nu ska jag se lite serier och sen ska jag sova en stund. Efter det ska jag ta en dusch och göra mig iordning för kvällen som kommer.

Ahnyoung~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0