Händelserik dag

Idag har det hänt mycket. Vaknade vid  07.30, då jag skulle göra iordning tvillingarna till dagis. Gjorde frukost, tvättade, klädde på och borstade tänderna med dom innan jag, Anna och Antonia förljde med dom till spelevinken.

Efter det gick vi tre hem. Vi gjorde gröt till frukost och spenderade tiden framför tv:n och såg Antother Cinderella Story. Jag och Antonia hann se Jonas serien också. Som jag trodde tyckte Antonia den va rolig.. Fast då tyckte hon att frasen 'That's the girl' var bland det roligaste hon hört igår natt. Ja, jag hyrde Camp Rock igår.. Ville juh se Jonas Brothers....

Skulle sen till stan men då märker jag att min plånbok är borta. Mitt bankkort, lånekort, ID, hemmakvälls bonuskort, biokort, presentkort... ALLT ÄR I DEN. Jag och Antonia letar igenom nästan hela lägenheten men den finns ingenstans verkade som. Stack in till stan och gick upp till Antonia, men ingen plånbok där heller. Dintur hade inte fått in den och den hade inte synts på Hemmakväll. Gick till polisen och frågade men inget där heller. Fick veta hur jag skulle göra en anmälan så jag stack och köpte min hårfärg och stack snabbt hem.

Väl hemma satt jag mig ner och skrev på anmälan och tog fram telefonnummret till nordea så jag skulle kunna spärra kortet. Iallafall så när jag skrivit klart och slått nummret lägger jag på och bestämmer mig att titta en gång till... Och gissa om inte Maja hittar den i garderoben.. Hur den kom dit är fortfarande ett mysterium, men jag misstänker att jag börja bli för gammal.

Efter den dramatiska förmiddager drog jag och Gollum och hämtade upp tvillingarna på dagis. Mamma kom och vi fem stack till Birsta där jag inhandlade lösnaglar, två Jonas Brothers CD´s och ett halsband tills imorgon. Så jag är typ fattig igen för jag är skyldig Antonia 200:- för hårfärgen.. Men hallå? Det va Jonas Brothers... Skivorna kallade på mig. Var såklart och åt också... Som vanligt.

Väl hemma igen cyklade tvillingarna medan jag och Maja gick, till konsum och där köpte vi grönsaker och dipp som vi ska smaska på i kväll. Jag skulle även köpa cigaretter till Mamma och gissa vad? Jag behövde inte visa mitt ID!!! Fast lyckokänslan försvann när Antia (kassörskan) sa "Ja, jag håller reda på Kohtala barnen.. Dom har varit här sen dom va små xD" Ja, hon nämde och att vi vi som kamelonter som ändrar hårfärg stup i kvarten.

Nu är jag iallafall hemma och väntar på att Maja ska komma hem med tvillingarna. Dom är ute och cyklar. Sen ska vi väl se film eller nått, men jag lovar om det blir Agaton Sax  (Tvillingarna har alltid med sig den och vill se) tar jag livet av mig själv ^^. Medan jag väntar sitter jag och lyssnar på mina nya skivor.



Mina skivor


Zoom på Joe :D


Igen... Joe :D



Nu ska jag göra iordning grönsakerna och dippen.


PS. Igår när vi var på bio såg jag Harry Potter trailern för första gången på biosalongerna...
Och jag går på bio mycket! Sååååååååå Spännande!!!!!!!!!!!!

Ahnyoung~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0