Nej, Agaton Sax

Okej, så Anna är hos Magnus och Eva och sitter barnvakt åt tvillingarna. De ska senare ikväll komma hit och sova över. Medan Magnus var och hämtade upp Anna gick Gollum ner och tog upp kassen med Herman och Victors saker till övernattningen. Den är placerat mitt i köksgången så den går inte att missa.

Ni kanske inte vet men något Herman och Victor nästan alltid har med sig är filmen Agaton Sax och Byköpings gästabud.  Varje gång man sätter på denna film hemma här får jag panik-ångest. JAG HATAR DEN! Varje gång man sett eller frågat vilken film Tvillingarna har med sig att se och svaret är Agaton Sax har jag klistrat på fejk-leendet och sagt något liknande med "Vad spännande.."

Så nyss gick jag förbi den fyllda papperkassen i köket och råkade kika ner i den. Lite chips, godis och dylikt såg jag.. Men längst upp låg det två filmer. Snabbt får jag blickar av den hemska Agaton Sax filmen framför mig och tar med möda upp filmerna med blundna ögon.

JA! Två sproilans nya filmer har de tagit med sig. Fatta vad skönt att slippa Agaton Sax för en tvillingkväll. Kanske kan jag tillochmed sitta i vardagsrummet och mysa med Scooby-doo och mysterigänget eller Disney klassiker ikväll. Det ser ljust ut.




Nej, tack.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0