The Boy in the Striped Pajamas

Idag såg jag och Maja the boy in the striped pajamas.

Filmen handlar om en 8 årig pojke, son till en nazistofficer under andra världkrigen. Han familj flyttar till "landet" och från hans nya rum ser han massa konstiga människor på en "bondgård" som går runt med randiga pyjamaser. Trots att han förbjuds till att gå utanför sin gård så lyckas han ta sig ner till lägret och där träffar han en judisk pojke som han blir vän med. Självklart får vänskapen förfärliga konsekvenser.

Fint berättat ur ett barns perspektiv. Dock har jag inte läst boken, men ska försöka hitta den och göra det.. dock hatar jag och läsa hemska böcker, filmer går bra, men böcker som är hemska är verkligen... hemska!




Ett plus är att en av mina favoriter är med David Thewlis, oerhört bra skådespelare :) Plus den super söta Asa Butterfield (som spelar Mordred i Merlin :o Ni som inte vet vem Morded är i den arthurianska- eller vad det heter legended får titta upp det :p) som spelar huvudrollen som den lilla Bruno (trots att han är långt ner på eftertexterna typ xD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0