Selånger, vänner och en massa mat-fusk

Min familj har helt gått in i att äta mycket nyttigare än vi gjort hittills. Ni som inte vet kan jag berätta för att vi åt ute på McDonalds eller Pizzerian minst 1-2 gånger i veckan (Sjukt, jag vet). Iallafall så äter vi nyttigt med att dra ner på basmat (Pasta, potatis, ris m.m) och koncentrerar oss på kött och sallad. Självklart äter vi pasta och sådant också (Jag, Anna och Maja) men nu i lagom mängder.

Jag har superfuskat.

För det första så var det som kanske de flesta vet (jag tror alla mina läsare känner mig och därför vet) är det Selånger marknad i helgen. För mig som växt upp i Selånger är det en självklarhet att gå på denna årliga event. Igår fick jag då äntligen träffa mina kära vänner Antonia och Alicia. Vi, samt Anna och min andra kära vän Erika drack lite hos oss och drog sen ner till marknaden... Det var otroligt tråkigt. Kul var det att vara med nära och kära, men kvällarna på marknaden bestå mest av folk under 16 eller över 30 nu för tiden så vi gick hem ganska snabbt. Vilket tar mig till mitt stora fusk... Jag gjorde iordning makaroner med ost, ketchup och Grillkrydda! (Som innerhåller en väldig dålig ingridiens) Inte speciellt bra.
 
Jag tröstade mig med tanken att vi hade kommit överens med att Lördag skulle vara en fusk-dag och klockan var faktiskt över tolv.

Tillråga på allt så var Jag, Anna och Alicia ner på marknaden med Ebba i förmiddags där jag tog en munk.. Oooopppss! Ebba tvingade mig smaka på hennes piggelin också (Jag SVÄR det är svårt att motstå henne när hon ler och räcker en glassen med ett stort leende.) Och väl hemma gjorde pappa kebab. Och alvarligt, man måste ha Pomes Frited till Kebad, annar är det äkligt! Så Gollum drog till konsum och köpte det. Jag kryddade även stripsen med pomes frites-Krydda (Som också innerhåller denna dåliga ingridiens)

Jag kan ju påpeka att det har ju blivit en del drickandes i helgen också. Det är ingen snack om hur dåligt det är heller.

Men imorgon är det Söndag och jag tar nya tag. (GO! Power-girl!)




Annars kan jag ju påpeka lite random att det är min snygging, Joe Jonas födelsedag idag. Hunken fyller 20 (hoho, han är mindre än 1 år äldre än mig!)



Som plus i kanten annonserade idag Jonas Brothers ut på sin facebook att dom snart ska ha en till Live-chat. Denna gång kommer det sändas kring 12 här i sverige om jag har räknat rätt. Nästa Lördag slår det till, så jag och Gollum kommer såklart sitta klistrade och hoppas att våra fråger kommer för en gångs skull (Det låter som om jag gjort detta jätte ofta, trots att det bara varit en gång xD). Vi kommer dock vara barnvakt åt två 5-åringar, en 4-åring och en 1,5-åring under denna natt, men det ska nog gå bra endå.



Vidare till mitt liv igen. Okej, mitt och mitt kanske det inte är. Men sanningen är... Antonia kommer lämna mig igen. Eller hon har redan lämnat mig. För hon ska nämligen gå en skådespelarkurs i 6 veckor i Stockholm. Kursen börjar nu på måndag så jag hinner inte träffa henne tills dess. Men vi har redan planerat att jag ska komma ner och festa med henne, så det ska nog gå fin, fint.

Kommer sakna dig, Gumman!


Denna fick jag i födelsedags present



Nu ska jag se film. Godnatt!

Ahnyoung~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0