Fail

Imorse skulle Anna, Gollum, Erika och Jag in till stan och fixa lite saker. Vi systrarna Kohtala hade bestämt oss att cykla in och arbeta på ben-musklerna. Vi gjorde iordning oss och skulle just börja röra oss utåt när jag kom på att vi inte har nycklarna till källarn där Jag och Maja har våra cyklar. Så vi fick ringa Erika och avboka mötet men vi andra skulle endå bestämt in.

Så vi väntade någon timme på att Far skulle komma hem med de efterlängtade nycklarna. När han väl kom in genom dörren drog vi genast ner och tog ut våra coola rides. Det visade sig att alla cyklar hade väldigt lite luft, så det var bara att hämta en pump hos en av Pappas vänner här i området. Min sadel var bajs, Annas sadel och styre skulle höjas och sen kunde vi börja dra oss... trodde vi.

Det var ganska kallt och så alla bytte om till varma kläder och sen vart det varmt så Anna och Maja var tvugna att byta till svalare kläder igen. Annas bakbroms gick sönder så vi var tvungna att fixa den också.. SEN var det iallafall okej... NOT.

Jag kom på den geniala tanken att jag kanske ska ha med mig min plånbok så jag hämtade den... Och kom på att jag har inte ett enda kort där i utom ID och biokort vilket inte skulle vara till så nytta. Korterna ligger hos en kompis. Så utan nå kort var det ganska onödigt att gå igenom denna mongolida dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0