Do it like that

Hej hopp din snoppkopp.

Ikväll blir det skriva fic. Yippie! Jag har sjukt bra fics jag skrivit, ego kanske men vafan jag älskar mina små bejbisar (Ficsen).

Har även svenskifierat Lovelife.
 
Ska basera en serie "böcker" på den och det kommer förhoppningsvist bli jättebra. Man måste börja sikta på att skriva rikigt nu och eftersom Lovelife är storyn jag är mest dedikerad till och tycker mest om så bestämde jag mig för att den va en jättebra ide till att börja med. Fått hjälp av Anna lite också. Det är sjuk skönt att ha någon som kan kritisera ens texter så man kan utveckla dom till de bättre. Även om den baseras på Lovelife så är den inte speciellt likt dock i hur den är skriven, ploten och karaktärerns finns, fast med andra namn då, men den är helt annorlund uppbyggd.

Här får ni första stycket av texten. Den kommer förmodligen ändras ganska mycket framöver med mer miljö- och personbeskrivningar..

Två saker kom jag fram till under de första två timmarna jag satt imitt nya klassrum. Det första var att hur mycket jag än fösökte räkna får med stängda ögon så somnade jag inte. Det berodde nog på att den gälla rösten som tillhörde min nya mentor kunde väcka komaliggande personer i egypten. Eller kanske pågrund av att när vi kom in i klassrummet fick vi veta att ett annat rum hade brunnit bara veckan innnan och klassrummet som  rymmde högst fyrtio person hade nu occuperats av två klasser, vilket vill säga minst sjutio elever som slogs om det syre som fanns. Under dessa två timmar lärda jag mig också att livet som gymnasieelev skulle ge mig huvudvärk. Dels pågrund av mentorn eller Fröken Lena som hon snällt bad oss kalla henne, hade en fruktansvärd röst, och dels pågrund av alla nya namn jag var tvungen att komma ihåg.

-Charlotte Vadell? Min tankar avbröts av den gälla rösten som malt på sen vi kom in. Eftersom jag förökte spara på de lilla syre jag hade svarade jag inte när mitt namn ropades upp utan räkte upp handen högt jag kunde så att Fröken Lena kunde bocka av mig.

 Efter att ha gått igenom namn, adresser och telefonnummer på alla sjuttio eleverna var det dags för det tradtitionella Vad har du gjort under sommarlovet- frågeslingan . Visst, som om någon är intresserade vem som åkt vart och gjort vad. Som alla andra mumlade jag fram ordet bada mellan ätit glass och solat. Den enda som verkade tycka frågestunden var rolig var Fröken Lena som malde på om hur hennes hund hade fått valpar och hur roligt hon hade haft i Bårlänge.

Jag sprang ut ur klassrummet när det var dags för den efterlängtade lunchen som Fröken Lena så fint kallat den.


-Så vad tycker du?

En liten papperboll, läskigt lik den jag suttit och bitit på under första lektionen, flög föbi mitt huvud. När jag vände mig om för att ta en titt på slagmannen såg jag ett ljust ansikte med bruna ögon och färgat, blond hår.

 Lucas Ådhal var inte bara tillskillnad mot mig, en kille, utan han var också ovanligt vacker, någon han inte tyckte om när folk påpekade. Enligt honom skulle inte killar vara vackra, de skulle vara snygga, heta, läckra, ja vad som helst, men aldrig vackra. Trots att han var allt till motsats till mig hade han på något sätt lyckats vara min bästa vän i över tio år.

-Om vad? Frågade jag och vände mig och för att ägna mig åt att peta runt med skeden i min mat. Det såg ut som någon blandning mellan havregrynsgröt och spya. Ungefär något som min nyfödda syster kunde spy upp emellan åt.

-Om skolan?

Med en bild av min spyende lillasyster i huvudet vände jag mig mot Lucas igen.

-Efter, Jag tog upp min mobil från väskan och tog en titt innan jag vände mig mot honom änn en gång, tre timmar och tretiosju minuter av terminen är jag redan less.

Nå, lite annorlunda eller hur?
Jag ser fram emot att skriva på svenska för då blir texterna mycket bättre och mer beskrivande.

Fast ikväll blir det inget mer skrivande av just detta, utan ska ägna kvällen med att skriva gamla hederliga fanfictions, på engelska. I love it.

Morgonsagen kommer spenderas med Antonia. Det lutar mot att vi ska gå på bio. Vet än inte vilken film som kommer att tittas på, men eftersom det går ett bra utvalda filmer på bio just nu kommer det nog inte vara så svårt att hitta något. Vi ska nog också göra mat och se en film som jag väntat på att Antonia ska se hur länge som helst. Kommer väl köpa gott att äta också. Kanske blir en hälsosam promenad också. Häng på om ni vill vettja!

Sen på Fredagen vet jag inte vad som händer med på lördag så blir det middag med familjen minus Ida och Vincent som åker till Vincents föräldrar under påsken.

Igår fick vi även våra kläder. Jag älskar dem. Tyvärr så är bikinin ganska mongo och den blåvita klänningen lite genomskilning men det fixar jag till snart på egen hand. Men Tunikan och den blommiga klänningen är superfina. Ska ut och knäppa kort imorgon med Maja där vi ska ha sommarkläder. Det kan vara så snyggt att ha kort på personer med klänningar osv. mot snö.

Nu har jag skrivit nog.

Ahnyoung~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0