.BOX IN A SHIP

10 dar till 18-års dagen dårå. Mamma och Pappa gör sig redo med att se sitt näst yngsta barn fylla myndig :o

Semestern är härlig än så länge. Tar en snabb-genomgång (Heter det så?) Av vad som hänt än så länge.

Åkte som sagt i lördags... Dvs. Till Magnus och Eva, där stannade vi över natten. Vi åkte relativt tidigt på Söndagen, va en himla åktur. Jag satt och läste i ungefär fem minuter, och senare insåg jag att någonting hänt, för första gången i mitt liv; Jag blev åksjuk. Det va extremt irriterande.

Men iallafall kom vi till Gävle, åt och sov.

Nästa dag gick vi till Furuvik (Varifrån dagens bilder kommer ifrån) vi tittade på en massa djur och ting. Åkte ingen karusell dock. Jag pussades med en kamel också, han verkade verkligen förtjust i mig xD Det va extremt roligt iallafall.

Dagen efter for vi mot Öland, men stannade och sov innan vi kom fram. Dagen efter det kom vi fram och är här ännu. Har inte hunnnit gjort så mycket nu utom att varit på stranden och i stan idag.

Det är väldigt växlande väder idag så när vi kom in i stan så började det regna och blåsa som fan, så hela min familj (Inte Ida och Daniel såklart) minus Maja, köpte en varssin munk-tröja.. Efter det så blev det soligt igen. Köpte även en assöt tröja (Eller klänning om man gillar kort-kort) Vit och röd är den, och Pappa sa att jag såg ut som jultomten. Men den är med som en joddlar-östteriks klänning. Fast jag vill påpeka att det påminner om en Hobbit-klänning!

Har annars väntat enda sen vi åkte typ på att hitta en bokhandel som jag kunde köpa fortsättningen på min bok som jag läst. Idag hittade jag äntligen en BOKIA! Jag gick in och frågade efter boken och hon sa att dom hade en inne! Gissa om jag vart glad! Sen säger hon att den är nå speciell (Kom inte ihåg vad hon sa) och att den kostade över 200:- Jag tänker 'skit samma, jag vill ha den' och vi går och letar den. Men såklart så ska vi inte hitta den, så jag får gå ut utan min efterlängtade bok. Jag grinade en stund då kan jag lova. Här på Öland är det ju super öde, så om den inte hittas i centrums Bokia tror jag inte jag kommer hitta den alls. Jag får vänta tills vi åker till Gotland.


Dagens låt: Tohoshinki/TVXQ/DBSK- Box in a ship




http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=746311

Måste bara påpeka att ST har en artikel om Farfar och Farmors liv!
Läs vettja!


Ahnyoung~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0