Dir en grey 7/8 -07

Igår morse gick jag upp vid fem och började packa och fixa mig tills att Jag, Anna och Erika stack in till stan vid sju, för att ta bussen till stockholm. På navet vart det lite panik eftersom Raz inte satt i bussen vi trodde hon skulle, men sen kom hon med en annan buss så då blåste vi ut.

På bussen hände inte så mycket, nötte deg låtar och försökte lära Raz koreanska motsvarigheten av sten sax påse, utan några större framgångar dock.

När vi kom till stockholm så går vi först och klä om och smika till oss, sen så låser vi in Raz och Erikas saker i ett skåp (ooooh~)

Vi går på stan en stund och Erika köper ett linne och hon och Raz köper nå extremt fula glasögon (Sorry!) Vi tittade till några män som stod och posade så dära stilla hela tiden och det va ganska roligt x) Sen så stack vi till SF bokhandeln för jag ville ha nån manga, men det slutade med att jag köpte en Sasuke och Tony Tont choppa pins istället.

Sen drar vi med möda till fryshuset efter lite trassel på vägen, om vart vi ska.

Vi drog 'follow those emo's' och följde efter några som såg ut som dom skulle dit xD

Haha!

Iallafall kom vi dir och kön går runt hela byggnaden och alla ser emo ut (Ta inte illa up, jag vet bara inte hur jag ska förklara) Det va runt 2000 pers där :)

Jaja, vi väntade några timmar och sen så kom vakter och sa att vi skulle flytta oss neråt!

Och då märkte jag att han sa till oss som hade suttit längst bak i kön att vi skulle komma först! Jag vart Ja JÄTTE GLAD! Men bajskorvarna Raz och Erika stack nånstans så jag och Anna kunde inte tränga med oss där så vi fick gå till slutet av kön och vänta (Anna hade allas biljetter.)

Men vi kom typ i mitten av kön =)

Set filmades lite och alla vart hysteriska =)

Sen började insläppen, vi kom in iallafall före förbandet började spela och dom va faktiskt braa, men alla ville faktiskt att Dir en grey skulle komma ut, och sparade sin euntisiasm till dom, förutom Raz som hoppade och stojjade mer än alla andra på förbandet x)

Efter lång möda med bra musik så klev dom av scen och alla började skrika..

Men Nej då! Sen kom massa män upp och stojjade med instrumenten i ungefär sådär 40 minuter.

Men sen kära damer och herrar så kom en man upp och berättade vart nödutgångarna var, massa trams och sen så presenterades Dir en grey!

Först va scenen helt tom men musiken började spelas, och efter ett tag började Kyo skrika i microfonen (Man såg han ej dock.) Han skrek sisådar 4 minuter innan band medlemmarna kom in på scenen. Snacka om galet!

Men Kyo var ej där x'( Dom spelade och dona, också poff så stå Kyo på scen!

Jag vart galen och skrek som aldrig förr, jag tror att dom hörde mig till kina x)

Haha Men iallfall så va vi galna och hoppade och dona till flera låtar men efter ett tag så bli jag så torr i halsen och svetting i ansiktet och jag bestämer mig för att tvätta av mig sminket och dricka vatten, på vägen ut (Där toaletterna fanns) så kom jag på att jag skulle köpa nått så jag stack och hämtade pengar och efter att jag druckit vatten och tvättat ansikter köper jag en tröja och pins (Som nu sitter fint på min väska bredvid Sasuke och Tony :D) Sen drar jag in och ställer mig med dom andra och skriker en massa. (Vi står typ i mitten, det va ganska glest med folk där så det va bra, dessutom stod vi mot ett staket och det va bra det också, sen så stod vi rakt framför kameran så våra händer kommer nog synas) JAg skrek lite till erika och anna och sen vänder jag mig om för att se-

Kyo hade tagit av sig tröjan och hans magmuskler var bara att drömma om.

Jag vart vild och skrek i stäck flera minuter x)

Sen så var juh Kyo helt galen på scen och skärde sig själv, ja mina vänner skääärde sig själv. fast det är väl ganska förväntat om man vet vad han sjunger om. Sen sjung han och gjorde nå kontigt som såg ut som han gjorde 'fem elefanter balanserade på en liten liten spindeltrååd' dansen x)

Förövrigt är nog Anna och jag dom enda som har dansat Foxtrot på en Dir en grey konsert, för det gjorde vi :)

Efter ett tag kom jag på att jag endast hade tittat på Kyo. Så jag tittade runt och såg alla Shinya's hår såg ut som en bakvänd pottfrisyr, asså topparna stack utåt. Karou såg normal ut och hade lite skägg som va hett. Die hade en svart t-shirt med amerikanska flaggan och musse pigg på x) Toshiya såg jag inte ansikten på nån gång för hans hår va i vägen hela tiden (Fast jag såg hans profil en gång xD)

Sen så en gång när jag tittade på Die så log han till publiken så där snett! HEECHUL HEECHUL Jag lovat det såg sjukt roligt ut för det va jätte likt! x)

Sen så hände såklart en massa saker som jag inte orkar ränka upp, men en sista sak ska jag nämna!

På slutet efter encoret så ställde Kyo sig med en hink på huvudet där det stod mina inersta önskningar

Rape me

Ja det va juh det jag alltid har plannerat x)

Jag önskade att jag hade stått lite längre fram och fått vatten dom kastade och spottade på mig :'(

Men det va super o förglömligt!

Sjuuuuukt!

Ahnyoung~

Kommentarer
Postat av: raz

jag lärde mig visst med den koreanska motsvarigheten, gick lite långsamt bara HAHAHHAHA XD

2007-08-08 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0